Figurative Language and Imagery as Tools of Persuasion in Destination Advertising: Conceptual Discourse Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085495" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085495 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14210/15:00085498
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Figurative Language and Imagery as Tools of Persuasion in Destination Advertising: Conceptual Discourse Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The presentation explores the instances of figurative language and imagery in printed destination advertisements. Using the methodology of conceptual discourse analysis, the presentation explains how selected language phenomena contribute to the act of persuasion.
Název v anglickém jazyce
Figurative Language and Imagery as Tools of Persuasion in Destination Advertising: Conceptual Discourse Analysis
Popis výsledku anglicky
The presentation explores the instances of figurative language and imagery in printed destination advertisements. Using the methodology of conceptual discourse analysis, the presentation explains how selected language phenomena contribute to the act of persuasion.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů