Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085644" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/134749" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/134749</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Museum pedagogy with all its theoretical and practical aspects is a discipline, which in the Czech Republic currently experiences a period of boom. The past twenty years of unrestricted development, when museums ceased to serve as a tool of official propaganda and returned to free interpretation of their collections, saw not only an increase in interest of the society in museums but also a struggle of museums for new audience. From a practical view we thus find a wide offer of activities and fringe programmes of various quality, and on a theoretical level we can follow up the interest of museologists and pedagogues in the hinterland of the discipline. Museum pedagogy in the Czech Republic rests on a solid base of a long-time tradition. The paper givesa brief overview of the development of this discipline in the Czech Republic both on a theoretical level and from the view of education at the Masaryk University in Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development

  • Popis výsledku anglicky

    Museum pedagogy with all its theoretical and practical aspects is a discipline, which in the Czech Republic currently experiences a period of boom. The past twenty years of unrestricted development, when museums ceased to serve as a tool of official propaganda and returned to free interpretation of their collections, saw not only an increase in interest of the society in museums but also a struggle of museums for new audience. From a practical view we thus find a wide offer of activities and fringe programmes of various quality, and on a theoretical level we can follow up the interest of museologists and pedagogues in the hinterland of the discipline. Museum pedagogy in the Czech Republic rests on a solid base of a long-time tradition. The paper givesa brief overview of the development of this discipline in the Czech Republic both on a theoretical level and from the view of education at the Masaryk University in Brno.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Museologica Brunensia

  • ISSN

    1805-4722

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    56-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus