Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086026" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.

  • Název v anglickém jazyce

    Social competence of students enrolled on a teacher training programme - findings from research of Czech students

  • Popis výsledku anglicky

    In our contribution we present a study analyzing interpersonal characteristics of students enrolled on a teacher training programme for lower degrees of elementary schools. A questionnaire was completed by 200 teacher trainees. Our results indicated thatteacher trainees were very similar to experienced teachers in their interpersonal trait profiles, which mostly included adaptive interpersonal behaviours with relatively strong dominance and affiliation components. While teacher trainees considered teacher's personality as an essential component of teaching, most of them viewed their present training programme as insufficient in promoting positive traits.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík

  • ISBN

    9788081651267

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    200-214

  • Název nakladatele

    Bookman s.r.o., pre Fakultu manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku