Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086026" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.
Název v anglickém jazyce
Social competence of students enrolled on a teacher training programme - findings from research of Czech students
Popis výsledku anglicky
In our contribution we present a study analyzing interpersonal characteristics of students enrolled on a teacher training programme for lower degrees of elementary schools. A questionnaire was completed by 200 teacher trainees. Our results indicated thatteacher trainees were very similar to experienced teachers in their interpersonal trait profiles, which mostly included adaptive interpersonal behaviours with relatively strong dominance and affiliation components. While teacher trainees considered teacher's personality as an essential component of teaching, most of them viewed their present training programme as insufficient in promoting positive traits.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík
ISBN
9788081651267
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
200-214
Název nakladatele
Bookman s.r.o., pre Fakultu manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—