Sociální kompetence studentů učitelství – poznatky z výzkumu českých studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F15%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27081869:_____/15:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.unipo.sk/public/media/23681/Mana%C5%BE%C3%A9rske%20rozhodovanie%20v%20kontexte%20situa%C4%8Dn%C3%BDch%20a%20osobnostn%C3%BDch%20charakterist%C3%ADk.pdf" target="_blank" >http://www.unipo.sk/public/media/23681/Mana%C5%BE%C3%A9rske%20rozhodovanie%20v%20kontexte%20situa%C4%8Dn%C3%BDch%20a%20osobnostn%C3%BDch%20charakterist%C3%ADk.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální kompetence studentů učitelství – poznatky z výzkumu českých studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.
Název v anglickém jazyce
Social Competence of Teacher Trainees - Knowledge from the Research of Czech Students
Popis výsledku anglicky
In our contribution we present a study analyzing interpersonal characteristics of students enrolled on a teacher training programme for lower degrees of elementary schools. A questionnaire was completed by 200 teacher trainees. Our results indicated that teacher trainees were very similar to experienced teachers in their interpersonal trait profiles, which mostly included adaptive interpersonal behaviours with relatively strong dominance and affiliation components. While teacher trainees considered teacher's personality as an essential component of teaching, most of them viewed their present training programme as insufficient in promoting positive traits.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů