Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00124866" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00124866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://psycnet.apa.org/record/2020-78677-001" target="_blank" >https://psycnet.apa.org/record/2020-78677-001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1037/int0000246" target="_blank" >10.1037/int0000246</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite a growing interest in research on psychotherapy training, there is a lack of longitudinal studies on psychotherapy trainees. This study aimed to explore helpful and hindering events as reported by trainees over a whole training course. A group of N = 26 trainees in an integrative psychotherapy training course was followed over the 5-year training. At the end of each training meeting, trainees answered a modified Helpful Aspects of Therapy form. Twenty-four categories of helpful and 14 categories of hindering events were identified and clustered into 5 thematic areas: trainees’ personal self-awareness, trainees’ professional self-awareness, training group, trainers, and training content. Frequencies of the categories in each year of training were reported. The study provided a more detailed view of the development of trainee experience by employing the significant events paradigm in a longitudinal manner. Furthermore, it revealed the importance of self-exploration and interpersonal aspects beyond the formal content and structure of training.

  • Název v anglickém jazyce

    Helpful and hindering events in an integrative psychotherapy training

  • Popis výsledku anglicky

    Despite a growing interest in research on psychotherapy training, there is a lack of longitudinal studies on psychotherapy trainees. This study aimed to explore helpful and hindering events as reported by trainees over a whole training course. A group of N = 26 trainees in an integrative psychotherapy training course was followed over the 5-year training. At the end of each training meeting, trainees answered a modified Helpful Aspects of Therapy form. Twenty-four categories of helpful and 14 categories of hindering events were identified and clustered into 5 thematic areas: trainees’ personal self-awareness, trainees’ professional self-awareness, training group, trainers, and training content. Frequencies of the categories in each year of training were reported. The study provided a more detailed view of the development of trainee experience by employing the significant events paradigm in a longitudinal manner. Furthermore, it revealed the importance of self-exploration and interpersonal aspects beyond the formal content and structure of training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Psychotherapy Integration

  • ISSN

    1053-0479

  • e-ISSN

    1573-3696

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    151-163

  • Kód UT WoS článku

    000811731200007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85103476817