Výzkum výcviku z pohledu frekventantů: Proces nabývání jistoty ke vstupu do Výcviku integrace v psychoterapii u frekventantů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00056734" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00056734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum výcviku z pohledu frekventantů: Proces nabývání jistoty ke vstupu do Výcviku integrace v psychoterapii u frekventantů
Popis výsledku v původním jazyce
Tato kvalitativní studie, zaměřená na prožívání frekventantů před začátkem Výcviku integrace v psychoterapii, byla vedena podle metodologie zakotvené teorie. Bylo provedeno 11 rozhovorů s budoucími frekventanty přijatými do výcviku a jejich sekundární analýza. Výzkumná otázka zněla ?Jak frekventanti získávají jistotu ke vstupu do výcviku integrace v psychoterapii?, s cílem analyzovat tento proces, emoční prožívání, motivaci a očekávání od výcviku. Výsledky zachycují hlavní kategorii s názvem Nabývání jistoty ke vstupu do výcviku integrace. Její 2 hlavní dimenze (nabývání jistoty a potřeba volnosti; důslednost a potřeba nechat plynout), 4 fáze a 8 způsobů procesu nabývání jistoty.
Název v anglickém jazyce
Research of the training from trainees perspective: The process of trainees gaining certainty to enter the training
Popis výsledku anglicky
This qualitative research study on the experience of the trainees of psychotherapy training was conducted according to grounded theory methodology. 11 in-depth interviews were conducted with the future trainees (who had already been admitted into the training) of the Training in psychotherapy integration (TPI). The goal of the study was to examin ?How do the trainees achieve the certainty to enter the training in psychotherapy integration??. The maing category called Gaining certainty and its 2 dimensions (to gain the certainty and the need for latitude; thorougness and and ability to let flow) , four phases (critical comparison, identification, self-confirmation, waiting) and 8 ways were described.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů