Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Toward the Conversationalization of Media Discourse : Showbiz Vlog News

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00093031" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00093031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Toward the Conversationalization of Media Discourse : Showbiz Vlog News

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When thinking of news presenting, we usually tend to associate it with traditional TV news, broadcast at the same time each day. Recently, however, the use of the Internet has increased significantly and it did not take long until videoblogging intervened in the world of news presenting. In the early beginnings of videoblogging, some Internet users started to comment on daily/weekly news in their personal vlogs and after some time, these vlogs started to resemble each other in terms of form, style and content. In my research, I focus on those vlogs that are devoted to the presentation of show business news and regard them as a specific subgenre of news presenting called ‘showbiz vlog news.’ The aim of my research is to identify distinctive characteristics of showbiz vlog news and to determine to what extent these programs resemble broadcast news. The analysis itself is twofold. Firstly, the discursive structure of showbiz vlog news is described and compared to the structure of TV news bulletin.

  • Název v anglickém jazyce

    Toward the Conversationalization of Media Discourse : Showbiz Vlog News

  • Popis výsledku anglicky

    When thinking of news presenting, we usually tend to associate it with traditional TV news, broadcast at the same time each day. Recently, however, the use of the Internet has increased significantly and it did not take long until videoblogging intervened in the world of news presenting. In the early beginnings of videoblogging, some Internet users started to comment on daily/weekly news in their personal vlogs and after some time, these vlogs started to resemble each other in terms of form, style and content. In my research, I focus on those vlogs that are devoted to the presentation of show business news and regard them as a specific subgenre of news presenting called ‘showbiz vlog news.’ The aim of my research is to identify distinctive characteristics of showbiz vlog news and to determine to what extent these programs resemble broadcast news. The analysis itself is twofold. Firstly, the discursive structure of showbiz vlog news is described and compared to the structure of TV news bulletin.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů