Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

This is mind-blowing! : Introducing Showbiz Vlog News

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092034" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://wa.amu.edu.pl/ylmp/ylmp2016/index.php" target="_blank" >http://wa.amu.edu.pl/ylmp/ylmp2016/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    This is mind-blowing! : Introducing Showbiz Vlog News

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Newspaper, radio and television are no longer our sole sources of information and entertainment. The use of the Internet has significantly increased since the beginning of the new millennium and we embraced, possibly quite unconsciously, a new broadcast medium called YouTube. The popularity of YouTube and other video-sharing websites stems from the fact that they not only enable their users to watch various videos in a user-friendly platform, but they also provide them with the opportunity to upload their own videos and share them with other users. YouTubers thus turn into amateur journalists, show hosts and entertainers in the videos that are uploaded on their channels. Such user-generated content takes the form of video blogs (vlogs) and there are practically no limitations on the format and the topic of the video. Since videoblogging is a fairly recent phenomenon, its genres, unlike genres of traditional media, are still being formed and ‘fossilized’.

  • Název v anglickém jazyce

    This is mind-blowing! : Introducing Showbiz Vlog News

  • Popis výsledku anglicky

    Newspaper, radio and television are no longer our sole sources of information and entertainment. The use of the Internet has significantly increased since the beginning of the new millennium and we embraced, possibly quite unconsciously, a new broadcast medium called YouTube. The popularity of YouTube and other video-sharing websites stems from the fact that they not only enable their users to watch various videos in a user-friendly platform, but they also provide them with the opportunity to upload their own videos and share them with other users. YouTubers thus turn into amateur journalists, show hosts and entertainers in the videos that are uploaded on their channels. Such user-generated content takes the form of video blogs (vlogs) and there are practically no limitations on the format and the topic of the video. Since videoblogging is a fairly recent phenomenon, its genres, unlike genres of traditional media, are still being formed and ‘fossilized’.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů