Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00087860" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00087860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005" target="_blank" >10.1016/j.tate.2016.03.005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. Four indicators of dialogic teaching were measured: student talk with reasoning, teachers' open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme.
Název v anglickém jazyce
Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk
Popis výsledku anglicky
This study deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. Four indicators of dialogic teaching were measured: student talk with reasoning, teachers' open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teaching and Teacher Education
ISSN
0742-051X
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
July
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
14-25
Kód UT WoS článku
000376713800002
EID výsledku v databázi Scopus
—