Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How many are talking? The role of collectivity in dialogic teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00095027" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00095027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2017.07.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2017.07.001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2017.07.001" target="_blank" >10.1016/j.ijer.2017.07.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How many are talking? The role of collectivity in dialogic teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with the impact of a teacher development program focused on the implementation of dialogic teaching practice. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools and their classes. An analysis of video recordings of their lessons made during a one-year action research program revealed that classroom discourse had changed. Students had started to participate in a more productive way, which led to an increase in complex student talk characterized by thought and reasoning. In this study, we pose the question whether there is a relationship between the quality of student talk and the number of students participating in classroom discourse. Our analysis shows that the greater the number of students who participate in communication, the higher the probability that elaborated student talk with thought and reasoning will occur. However, this relationship is not a direct one; it is induced by a mediating variable constituted by the duration of open discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    How many are talking? The role of collectivity in dialogic teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the impact of a teacher development program focused on the implementation of dialogic teaching practice. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools and their classes. An analysis of video recordings of their lessons made during a one-year action research program revealed that classroom discourse had changed. Students had started to participate in a more productive way, which led to an increase in complex student talk characterized by thought and reasoning. In this study, we pose the question whether there is a relationship between the quality of student talk and the number of students participating in classroom discourse. Our analysis shows that the greater the number of students who participate in communication, the higher the probability that elaborated student talk with thought and reasoning will occur. However, this relationship is not a direct one; it is induced by a mediating variable constituted by the duration of open discussion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Educational Research

  • ISSN

    0883-0355

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    85

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2017

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    99-108

  • Kód UT WoS článku

    000412039400009

  • EID výsledku v databázi Scopus