Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088446" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088446 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse
Popis výsledku v původním jazyce
There is a common consensus that students learn best through participation in rich and challenging classroom discourse. The aim of this study is to explore whether students viewed as weak by their teachers can productively participate in classroom discourse in literacy lessons. We used micro-ethnographic discourse analysis to analyze video recordings from literacy lessons at a Czech lower secondary school. We focused on two low-expectancy students, who participated in the classroom discourse in different ways. While the first one was passive and unproductive, the second one participated in productive interactions and autonomously helped to construct knowledge in the classroom. Our analysis shows that a student’s way of participation in the classroom is influenced by their teacher’s behaviour.
Název v anglickém jazyce
Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse
Popis výsledku anglicky
There is a common consensus that students learn best through participation in rich and challenging classroom discourse. The aim of this study is to explore whether students viewed as weak by their teachers can productively participate in classroom discourse in literacy lessons. We used micro-ethnographic discourse analysis to analyze video recordings from literacy lessons at a Czech lower secondary school. We focused on two low-expectancy students, who participated in the classroom discourse in different ways. While the first one was passive and unproductive, the second one participated in productive interactions and autonomously helped to construct knowledge in the classroom. Our analysis shows that a student’s way of participation in the classroom is influenced by their teacher’s behaviour.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Educational Enquiry
ISSN
1444-5530
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
AU - Austrálie
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
44-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85006355809