Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088446" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a common consensus that students learn best through participation in rich and challenging classroom discourse. The aim of this study is to explore whether students viewed as weak by their teachers can productively participate in classroom discourse in literacy lessons. We used micro-ethnographic discourse analysis to analyze video recordings from literacy lessons at a Czech lower secondary school. We focused on two low-expectancy students, who participated in the classroom discourse in different ways. While the first one was passive and unproductive, the second one participated in productive interactions and autonomously helped to construct knowledge in the classroom. Our analysis shows that a student’s way of participation in the classroom is influenced by their teacher’s behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher expectancies, teacher behaviour and students’ participation in classroom discourse

  • Popis výsledku anglicky

    There is a common consensus that students learn best through participation in rich and challenging classroom discourse. The aim of this study is to explore whether students viewed as weak by their teachers can productively participate in classroom discourse in literacy lessons. We used micro-ethnographic discourse analysis to analyze video recordings from literacy lessons at a Czech lower secondary school. We focused on two low-expectancy students, who participated in the classroom discourse in different ways. While the first one was passive and unproductive, the second one participated in productive interactions and autonomously helped to construct knowledge in the classroom. Our analysis shows that a student’s way of participation in the classroom is influenced by their teacher’s behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Educational Enquiry

  • ISSN

    1444-5530

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    44-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85006355809