Family Learning Models in Intergenerational Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088571" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088571 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2016.45.3.05" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15804/tner.2016.45.3.05</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2016.45.3.05" target="_blank" >10.15804/tner.2016.45.3.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Family Learning Models in Intergenerational Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with intergenerational learning in the Czech family from three generations perspective. Intergenerational learning means phenomena and processes aiding mutual transfer of knowledge, experiences, and attitudes in the family that take place in specific family life situations, in interactions, and during the shared activities of the participating generations: children, parents, and grandparents. The thesis of pro-learning family culture – the influence of family characteristics such as communication, family climate and cohesion on learning in the family is elaborated. The thesis on pro-learning family culture is developed further to identification of four different models of family learning from intergenerational perspective. A mixed research design has been used.
Název v anglickém jazyce
Family Learning Models in Intergenerational Perspective
Popis výsledku anglicky
The article deals with intergenerational learning in the Czech family from three generations perspective. Intergenerational learning means phenomena and processes aiding mutual transfer of knowledge, experiences, and attitudes in the family that take place in specific family life situations, in interactions, and during the shared activities of the participating generations: children, parents, and grandparents. The thesis of pro-learning family culture – the influence of family characteristics such as communication, family climate and cohesion on learning in the family is elaborated. The thesis on pro-learning family culture is developed further to identification of four different models of family learning from intergenerational perspective. A mixed research design has been used.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
64-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84994517954