Cripples and Sages in the Zhuangzi : Contextualizing the Narratives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088678" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-vychodoazijskych-studii/studia-orientalia-slovaca/" target="_blank" >https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-vychodoazijskych-studii/studia-orientalia-slovaca/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cripples and Sages in the Zhuangzi : Contextualizing the Narratives
Popis výsledku v původním jazyce
The Zhuangzi, as well as other books labeled as "Master texts"), consists of 33 chapters further consisting of discontinous textual passages. The whole book resembles a collage of short textual units on related (but sometimes even unrelated) topics. On the other hand, the book (or its parts) is traditionally regarded as authorial. This combinatioon often entails a reading strategy that freely picks up passages across the text and constructs a coherent philosophy (or at least coherent set of ideas) ascribed to the philosopher. This article examines the possibility to read individuial chapters (and not the book as a whole) as meaningful wholes. Chapters 5 a 6 are taken as the examples. The article reads individual units of the text in light of the respective chapters and shows how the meaning of the units is shaped by the chapter-context.
Název v anglickém jazyce
Cripples and Sages in the Zhuangzi : Contextualizing the Narratives
Popis výsledku anglicky
The Zhuangzi, as well as other books labeled as "Master texts"), consists of 33 chapters further consisting of discontinous textual passages. The whole book resembles a collage of short textual units on related (but sometimes even unrelated) topics. On the other hand, the book (or its parts) is traditionally regarded as authorial. This combinatioon often entails a reading strategy that freely picks up passages across the text and constructs a coherent philosophy (or at least coherent set of ideas) ascribed to the philosopher. This article examines the possibility to read individuial chapters (and not the book as a whole) as meaningful wholes. Chapters 5 a 6 are taken as the examples. The article reads individual units of the text in light of the respective chapters and shows how the meaning of the units is shaped by the chapter-context.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP14-24730P" target="_blank" >GP14-24730P: Kosmologie a sebekultivace v díle Zhuangzi: konstruování významu ve starověkých čínských textech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Orientalia Slovaca
ISSN
1336-3786
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
91-116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—