Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher´s Attitude to Immigrant Children in Czech, Austrian and Norwegian Elementary School Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00089331" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00089331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher´s Attitude to Immigrant Children in Czech, Austrian and Norwegian Elementary School Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This project deals with the topic of immigrant children integration into elementary schools from the teachers point of view in three countries: The Czech Republic, Austria and Norway. The main aim of the project is to characterize, analyse and compare current state of integration in mentioned countries in the terms of legislation, history and demography. To compare teachers attitude to supporting immigrant children is another goal of the project. This project will consist of both theoretical and empirical part. Theoretical part shows that legislations in each country is different not just in the terms of quality but also quantity of regulations and laws which each country offers. Examined educational contexts work with different integration measures. Teachers are than the factors dependent on these legislative frameworks and on national supervisory authorities.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher´s Attitude to Immigrant Children in Czech, Austrian and Norwegian Elementary School Context

  • Popis výsledku anglicky

    This project deals with the topic of immigrant children integration into elementary schools from the teachers point of view in three countries: The Czech Republic, Austria and Norway. The main aim of the project is to characterize, analyse and compare current state of integration in mentioned countries in the terms of legislation, history and demography. To compare teachers attitude to supporting immigrant children is another goal of the project. This project will consist of both theoretical and empirical part. Theoretical part shows that legislations in each country is different not just in the terms of quality but also quantity of regulations and laws which each country offers. Examined educational contexts work with different integration measures. Teachers are than the factors dependent on these legislative frameworks and on national supervisory authorities.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů