Innovative Tools for the Prevention of Psycho-Pedagogical Problems, for Bilinguals Aged 0 – 14 in the "Triangle of Mutual Safety Integration"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090447" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090447 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.07.16" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.07.16</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.07.16" target="_blank" >10.15405/epsbs.2016.07.16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovative Tools for the Prevention of Psycho-Pedagogical Problems, for Bilinguals Aged 0 – 14 in the "Triangle of Mutual Safety Integration"
Popis výsledku v původním jazyce
Experts in different fields (linguists, psychologists, economists, etc.) are unanimous to the fact that the new philosophy to the study of man in science is bilingualism, multilingualism, and language. The ideas of A.V. Humboldt is one of the popular stands in this area, it says that "studying of language opens an analogy between the person and the world in general, and between each nation which is definitely expressing itself in the language". There is already a large body of literature related to the peculiarities of working with bilingual students; in this article we have limited ourselves merely to some technologies and tools involved in this work. Consideration of the specific of a bilingual child’s mentality – a person belonging to two different cultural worlds – is undoubtedly the corner stone of this study.
Název v anglickém jazyce
Innovative Tools for the Prevention of Psycho-Pedagogical Problems, for Bilinguals Aged 0 – 14 in the "Triangle of Mutual Safety Integration"
Popis výsledku anglicky
Experts in different fields (linguists, psychologists, economists, etc.) are unanimous to the fact that the new philosophy to the study of man in science is bilingualism, multilingualism, and language. The ideas of A.V. Humboldt is one of the popular stands in this area, it says that "studying of language opens an analogy between the person and the world in general, and between each nation which is definitely expressing itself in the language". There is already a large body of literature related to the peculiarities of working with bilingual students; in this article we have limited ourselves merely to some technologies and tools involved in this work. Consideration of the specific of a bilingual child’s mentality – a person belonging to two different cultural worlds – is undoubtedly the corner stone of this study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
96-102
Název nakladatele
Future Academy
Místo vydání
Kazan
Místo konání akce
Kazan Federal University
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—