Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative Tools for the Prevention of Psycho-Pedagogical Problems, for Bilinguals Aged 0 – 14 in the "Triangle of Mutual Safety Integration"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090447" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.07.16" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.07.16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.07.16" target="_blank" >10.15405/epsbs.2016.07.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative Tools for the Prevention of Psycho-Pedagogical Problems, for Bilinguals Aged 0 – 14 in the "Triangle of Mutual Safety Integration"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experts in different fields (linguists, psychologists, economists, etc.) are unanimous to the fact that the new philosophy to the study of man in science is bilingualism, multilingualism, and language. The ideas of A.V. Humboldt is one of the popular stands in this area, it says that "studying of language opens an analogy between the person and the world in general, and between each nation which is definitely expressing itself in the language". There is already a large body of literature related to the peculiarities of working with bilingual students; in this article we have limited ourselves merely to some technologies and tools involved in this work. Consideration of the specific of a bilingual child’s mentality – a person belonging to two different cultural worlds – is undoubtedly the corner stone of this study.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative Tools for the Prevention of Psycho-Pedagogical Problems, for Bilinguals Aged 0 – 14 in the "Triangle of Mutual Safety Integration"

  • Popis výsledku anglicky

    Experts in different fields (linguists, psychologists, economists, etc.) are unanimous to the fact that the new philosophy to the study of man in science is bilingualism, multilingualism, and language. The ideas of A.V. Humboldt is one of the popular stands in this area, it says that "studying of language opens an analogy between the person and the world in general, and between each nation which is definitely expressing itself in the language". There is already a large body of literature related to the peculiarities of working with bilingual students; in this article we have limited ourselves merely to some technologies and tools involved in this work. Consideration of the specific of a bilingual child’s mentality – a person belonging to two different cultural worlds – is undoubtedly the corner stone of this study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    96-102

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Kazan

  • Místo konání akce

    Kazan Federal University

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku