Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110761" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv.tul.cz" target="_blank" >http://capv.tul.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lexikální složka řeči u bilingvních dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie se zabývá výzkumy zahraničních autorů zaměřenými na úroveň a rozsah slovní zásoby bilingvních dětí předškolního věku a jejich schopnost porozumět verbální komunikaci v daném jazyce. V práci jsou zahrnuty empirické studie realizované v období od roku 2001 do roku 2015, které prostřednictvím standardizovaných jazykových testů porovnávají slovní zásobu bilingvních dětí se slovní zásobou dětí monolingvních. Na základě analýzy jednotlivých studií byly zjištěny pouze nepatrné rozdíly ve slovní zásobě dětí bilingvních a monolingvních a jejich schopnosti adekvátně verbálně reagovat. Přehledová studie dále upozorňuje na nejednotné názory předních odborníků na danou problematiku a také potřebu zabývat se lexikální složkou řeči bilingvních dětí i v dalších výzkumech.
Název v anglickém jazyce
Lexical level of bilingual children in preschool age
Popis výsledku anglicky
This case study focuses on research dealing with the level and extent of the vocabulary of bilingual children in the preschool age and their ability to understand verbal communication in their particular language. These studies were published by foreign researchers interested in the topic of bilingualism. The research included in this case study took place in the period from 2001 to 2015 with the use of a standardized language test. The final results of bilingual children were compared with those of monolingual children. Only slight differences were found between the vocabulary of bilingual and monolingual children and their ability to react verbally. To sum up, the case study points out various opinions of experts on the topic of bilingualism; these experts also encourage other researchers to deal with this topic.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů