Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zapojení rodičů do přípravy dětí prvních tříd ZŠ do čtení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090882" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zapojení rodičů do přípravy dětí prvních tříd ZŠ do čtení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován představení prvních dat z výzkumu zaměřeného na zapojení rodičů do domácích příprav do čtení s jejich dětmi prvních tříd. Konkrétně se pak zaměřuje na to, jak matky pomáhají svým dětem v prvních třídách ZŠ naučit se číst. Byla využita data z dlouhodobé, celoroční studie, a to hloubkové polostrukturované rozhovory s celkem 10 matkami a jejich dětmi. Dále je v plánu rovněž analýza několika audionahrávek domácích příprav do čtení od každého páru matka - dítě. Přístupy matek k domácím přípravám procházejí v průběhu 1. třídy ZŠ vývojem, který začíná momentem uvědomění, jak je čtení pro děti pozvolně a někdy složitě osvojovanou dovedností. Dále se pak rozvíjí s ohledem na rodinné zdroje, které mají matky v danou chvíli k dispozici: jejich čtenářské aspirace vzhledem k dítěti, zkušenosti s problémy a pokroky dítěte, informace od učitelky a kamarádek a také vlastní zkušenosti s pedagogickým procesem.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental Engagement in Reading Activities with First Graders

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is devoted to the presentation of first data from the research about parental engagement or involvement in reading activities with their first grade children. Specifically, it focuses on how mothers help their children in the first grade to learn how to read. Data from a longitudinal one-year study were used, namely semistructured interviews with 10 mother-child dyads. Afterwards I plan to analyze also several audio recordings of reading activities of each dyad. The approaches of mothers to reading activities with their children are undergoing development, starting with a moment of awareness how the reading is usual ability for them but on the other hand slow and sometimes difficult for the child.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů