Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00091071" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00091071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kcl.fp.tul.cz/images/stories/Konference2016_PROGRAM.pdf" target="_blank" >https://kcl.fp.tul.cz/images/stories/Konference2016_PROGRAM.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí část výzkumné sondy (více než 220 sportovních artiklů za období jednoho měsíce) zaměřené na persvazi neverbálních prostředků v bulvární sportovní publicistice (ve dvou nejčtenějších bulvárních denících - Blesk a Aha). A věnuje se otázkám, jak neverbální prostředky (konkrétně obrazy) ovlivňují styl sportovní bulvární publicistiky a jak se zapojují do procesu ovlivňování recipientů. Ukazuje jejich rozdílné užití a zároveň akcentuje rozdílné funkce, které tyto prostředky plní. Přitom nejdůležitějším obrazovým prvkem je velkoformátová barevná fotografie, která by měla v médiích poskytovat autentický a věrohodný obraz a napomáhat k interpretaci. V případě bulvárních médií však může obsahově a významově pozměňovat kontext nebo zcela čtenáře mystifikovat až dezinformovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual communication of tabloid sports journalism

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial research focusing on non-verbal meanings in the sphere of sport journalism in Czech tabloids media (including more than 220 sports articles for a period of one month); in the two most read tabloid newspapers - Blesk and Aha. The paper deals with questions of how non-verbal meanings (namely paintings) influence the style of a sports tabloid journalism and how they get involved in the process of influencing recipients. The paper shows their different uses and also accentuates the different functions that these devices perform. The most important visual element is the large format colour photograph that it should provide an authentic and credible image and it help to interpret the text. In the case of the tabloid media, photograph may change the content and meaning, context or completely mystifying to misinform readers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů