Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond Faith and Reason : Epistemic Justification in Earliest Christianity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092076" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/GLB2016-2-11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/GLB2016-2-11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/GLB2016-2-11" target="_blank" >10.5817/GLB2016-2-11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond Faith and Reason : Epistemic Justification in Earliest Christianity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Much of the scholarly discussion pertaining to epistemological assumptions regarding the earliest Christian authors has been framed by a series of dichotomies, placing “faith” and “religion” on one side and “reason” and “philosophy” on the other. I argue in this paper that uncritical use of these hard-to-define and overly general concepts as blanket categories to analyse Christian writings from the first three centuries CE inevitably causes major methodological issues and could be seen as heuristically unjustified. I suggest that a more frugal approach may be initiated by reconceptualizing the traditional “faith” vs. “reason” dichotomy in terms of the concept of personal and impersonal epistemic justification.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond Faith and Reason : Epistemic Justification in Earliest Christianity

  • Popis výsledku anglicky

    Much of the scholarly discussion pertaining to epistemological assumptions regarding the earliest Christian authors has been framed by a series of dichotomies, placing “faith” and “religion” on one side and “reason” and “philosophy” on the other. I argue in this paper that uncritical use of these hard-to-define and overly general concepts as blanket categories to analyse Christian writings from the first three centuries CE inevitably causes major methodological issues and could be seen as heuristically unjustified. I suggest that a more frugal approach may be initiated by reconceptualizing the traditional “faith” vs. “reason” dichotomy in terms of the concept of personal and impersonal epistemic justification.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Graeco-Latina Brunensia

  • ISSN

    1803-7402

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    125-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus