Úroveň kritického myšlení studentů vybrané fakulty humanitních studií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092656" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283" target="_blank" >10.11118/lifele2016060283</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň kritického myšlení studentů vybrané fakulty humanitních studií
Popis výsledku v původním jazyce
Primárním cílem příspěvku je představit přehled teorií zabývajících se kritickým myšlením a schopnostmi kritického myšlení. Sekundárním cílem je zjištění úrovně kritického myšlení na základě výzkumného nástroje Watsonova-Glaserova testu hodnocení kritického myšlení. Příspěvek se skládá ze dvou částí. První část uvádí primární teoretické zakotvení kritického myšlení a jeho rozpracování z hlediska komponent (schopností, kompetencí) kritického myšlení. Druhá část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění úrovně kritického myšlení u studentů vybrané fakulty humanitních studií, ověření normality dat a analýzy rozdílů mezi úrovní kritického myšlení a zaměřením studia. Výzkumný soubor tvoří respondentů (s pedagogickým zaměřením oboru, s lingvistickým zaměřením oboru, se zdravotnickým zaměřením oboru). V závěru příspěvku autorka uvádí shrnutí výsledků a možná doporučení pro praktické využití.
Název v anglickém jazyce
Level of Critical Thinking of Students of Selected Faculty of Humanities
Popis výsledku anglicky
Primary goal of this article is to provide a summary of theories dealing with critical thinking and critical thinking abilities. Secondary goal is identification of the level of critical thinking based on the Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal as a research tool. The article consist of two parts. The first part provides primary theoretical ground for critical thinking and its analysis concerning the components (abilities, competences) of critical thinking. Second part presents quantitative research focused on identification of the level of critical thinking of students of selected faculty of humanities, verification of data normality and analysis of differences between the level of critical thinking and study specialization. Research sample consists of respondents (of educational study specialization, of linguistic study specialization, of health care study specialization). In the conclusion the author of the article provides summary of results and possible recommendations for practical use.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning = Celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
83-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—