Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úroveň kritického myšlení studentů vybrané fakulty humanitních studií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092656" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060283" target="_blank" >10.11118/lifele2016060283</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úroveň kritického myšlení studentů vybrané fakulty humanitních studií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Primárním cílem příspěvku je představit přehled teorií zabývajících se kritickým myšlením a schopnostmi kritického myšlení. Sekundárním cílem je zjištění úrovně kritického myšlení na základě výzkumného nástroje Watsonova-Glaserova testu hodnocení kritického myšlení. Příspěvek se skládá ze dvou částí. První část uvádí primární teoretické zakotvení kritického myšlení a jeho rozpracování z hlediska komponent (schopností, kompetencí) kritického myšlení. Druhá část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění úrovně kritického myšlení u studentů vybrané fakulty humanitních studií, ověření normality dat a analýzy rozdílů mezi úrovní kritického myšlení a zaměřením studia. Výzkumný soubor tvoří respondentů (s pedagogickým zaměřením oboru, s lingvistickým zaměřením oboru, se zdravotnickým zaměřením oboru). V závěru příspěvku autorka uvádí shrnutí výsledků a možná doporučení pro praktické využití.

  • Název v anglickém jazyce

    Level of Critical Thinking of Students of Selected Faculty of Humanities

  • Popis výsledku anglicky

    Primary goal of this article is to provide a summary of theories dealing with critical thinking and critical thinking abilities. Secondary goal is identification of the level of critical thinking based on the Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal as a research tool. The article consist of two parts. The first part provides primary theoretical ground for critical thinking and its analysis concerning the components (abilities, competences) of critical thinking. Second part presents quantitative research focused on identification of the level of critical thinking of students of selected faculty of humanities, verification of data normality and analysis of differences between the level of critical thinking and study specialization. Research sample consists of respondents (of educational study specialization, of linguistic study specialization, of health care study specialization). In the conclusion the author of the article provides summary of results and possible recommendations for practical use.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning = Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    83-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus