Development of computational thinking: Student motivation using ozobot
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA20023WG" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A20023WG - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371654" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371654</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371654" target="_blank" >10.1145/3371647.3371654</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of computational thinking: Student motivation using ozobot
Popis výsledku v původním jazyce
The authors of the article focus on Computation thinking. The aim of the article is any motivate the student primary and secondary (high) schools using robotic toys: Ozobot EVO. The theoretical part of the thesis consists of a description of the motivation and a description of Computational thinking. The practical part shows the topics on how to work with Ozobots and how to involve them in teaching. The level of thinking of young people is very low, for this reason, we have set ourselves the goal of developing thinking using algorithms.
Název v anglickém jazyce
Development of computational thinking: Student motivation using ozobot
Popis výsledku anglicky
The authors of the article focus on Computation thinking. The aim of the article is any motivate the student primary and secondary (high) schools using robotic toys: Ozobot EVO. The theoretical part of the thesis consists of a description of the motivation and a description of Computational thinking. The practical part shows the topics on how to work with Ozobots and how to involve them in teaching. The level of thinking of young people is very low, for this reason, we have set ourselves the goal of developing thinking using algorithms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICEEL 2019
ISBN
978-145037225-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
36-40
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—