Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TOOLS FOR DEVELOPING INFORMATIVE THINKING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901V2S" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901V2S - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1587" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1587</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1587" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.1587</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TOOLS FOR DEVELOPING INFORMATIVE THINKING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a time when digital technology is used not only in schools but also in other institutions, everyone is expected to be digitally competent, information and communication literate and be capable of computational thinking. The question is how to develop these skills, and at what educational level they should be developed. The goal is to change the perception of informatics, i.e. to encourage students to analyze information and solve problems step by step, i.e. algorithmically. As a result, students should be able to apply the acquired skills not only in other school subjects but also in everyday life. We can start with children by teaching them to think algorithmically in a fun way, using various tools and programs such as the Bee-Bot robotic toy, Ozobot or LighBoth and Scratch Junior programs. The paper is aimed at those tools, i.e. tools used for developing computational and algorithmic thinking. It describes the individual tools and explains how they can be effectively used in instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    TOOLS FOR DEVELOPING INFORMATIVE THINKING

  • Popis výsledku anglicky

    In a time when digital technology is used not only in schools but also in other institutions, everyone is expected to be digitally competent, information and communication literate and be capable of computational thinking. The question is how to develop these skills, and at what educational level they should be developed. The goal is to change the perception of informatics, i.e. to encourage students to analyze information and solve problems step by step, i.e. algorithmically. As a result, students should be able to apply the acquired skills not only in other school subjects but also in everyday life. We can start with children by teaching them to think algorithmically in a fun way, using various tools and programs such as the Bee-Bot robotic toy, Ozobot or LighBoth and Scratch Junior programs. The paper is aimed at those tools, i.e. tools used for developing computational and algorithmic thinking. It describes the individual tools and explains how they can be effectively used in instruction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6693-6699

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Palma

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000531474301020