Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Diagnosing the Level of Development of Students' Computational Thinking and the Influence of Alternative Methods of Teaching Mathematics on their Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619774" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619774 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_bryndova.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_bryndova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Diagnosing the Level of Development of Students' Computational Thinking and the Influence of Alternative Methods of Teaching Mathematics on their Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The testing of students&apos; computational thinking and the development of standardized tools for this testing is one of the most debated issues in the practical integration of computational thinking development. Thus, for more than a decade, there have been initiatives aimed at identifying the algorithmic, programming, and information thinking skills of primary and secondary school students. The research, the progress, and results of which are the subject of the communication of this paper, has been our contribution to the development of testing tools that would allow for the widespread testing of the level of students&apos; computational thinking, and that are not focused on the use of a specific programming language. As part of it, we were also able to identify a possible link between alternative methods of teaching mathematics, such as the Hejny method, and the deeper development of computational thinking in primary school pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Diagnosing the Level of Development of Students' Computational Thinking and the Influence of Alternative Methods of Teaching Mathematics on their Results

  • Popis výsledku anglicky

    The testing of students&apos; computational thinking and the development of standardized tools for this testing is one of the most debated issues in the practical integration of computational thinking development. Thus, for more than a decade, there have been initiatives aimed at identifying the algorithmic, programming, and information thinking skills of primary and secondary school students. The research, the progress, and results of which are the subject of the communication of this paper, has been our contribution to the development of testing tools that would allow for the widespread testing of the level of students&apos; computational thinking, and that are not focused on the use of a specific programming language. As part of it, we were also able to identify a possible link between alternative methods of teaching mathematics, such as the Hejny method, and the deeper development of computational thinking in primary school pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    45-51

  • Kód UT WoS článku

    001027245000008

  • EID výsledku v databázi Scopus