Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of the Automatic Parking Assist System as a Method of the Algorithm Development Thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013905" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013905 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/17:50013905

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2017/a122008-047.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2017/a122008-047.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of the Automatic Parking Assist System as a Method of the Algorithm Development Thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The teaching of algorithm development and programming should develop not only practical skills, theoretical knowledge and techniques, but algorithmic thinking in particular. [1] The ability of algorithmic thinking can be cultivated through implementation of modeling and computer simulation of real phenomena into the teaching of algorithm development not only at universities, but also at high schools and elementary schools. [2, 3] The process of complex problem solving leads the students to implement problem analysis in order to figure out the given problem. Whole process of the problem analysis, including its solution, strategy, algorithm development and creation of the computer simulation, is presented in the article in a step by step form of the case study simulating a real process - the Automatic Active Parking Assist System. Computer simulation of this process is presented by means of robotic system LEGO® Mindstorms® and programmed in the integrated development environment of LEGO® Mindstorms® NXT-G.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of the Automatic Parking Assist System as a Method of the Algorithm Development Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching of algorithm development and programming should develop not only practical skills, theoretical knowledge and techniques, but algorithmic thinking in particular. [1] The ability of algorithmic thinking can be cultivated through implementation of modeling and computer simulation of real phenomena into the teaching of algorithm development not only at universities, but also at high schools and elementary schools. [2, 3] The process of complex problem solving leads the students to implement problem analysis in order to figure out the given problem. Whole process of the problem analysis, including its solution, strategy, algorithm development and creation of the computer simulation, is presented in the article in a step by step form of the case study simulating a real process - the Automatic Active Parking Assist System. Computer simulation of this process is presented by means of robotic system LEGO® Mindstorms® and programmed in the integrated development environment of LEGO® Mindstorms® NXT-G.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    37-43

  • Kód UT WoS článku

    000417788400006

  • EID výsledku v databázi Scopus