Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lego Mindstorms ve výuce programování v jazyce Java

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DDX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DDX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lego Mindstorms ve výuce programování v jazyce Java

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Smyslem příspěvku je představit možnost výuky algoritmizace a základních programovacích struktur v jazyce Java pomocí stavebnice Lego Mindstorms. Vývojové prostředí jazyka Java rozšířené o možnosti ovládání Lego Mindstorms umožní prakticky řešit úlohy reálného světa pro větvení (například ?pokud je červená, zastav? nebo ?pokud je před tebou překážka, obejdi ji?) a opakování (například ?pořád jdi dokola?). Příspěvek představuje postup výuky, jak ji lze realizovat ve výuce základů programování v jazyce Java pomocí robotů Lego Mindstorms, s využitím jejich servomotorů a senzorů.

  • Název v anglickém jazyce

    LEGO MINDSTORMS IN THE TEACHING OF JAVA PROGRAMMING.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce the possibility of the teaching of algorithms and basic programming structures in Java language using Lego Mindstorms. Java development environment enhanced with the ability of Lego Mindstorms ot control allows virtually solve real-world tasks for branching (for example, "if it is red, stop" or "if the obstacle is in front of you, go around it") and looping (e.g. as "always go round"). The paper presents a procedure of teaching, how it can implemented in teaching ofthe basics of Java programming using Lego Mindstorms, using their servomotors and sensors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.45.0004" target="_blank" >EE2.3.45.0004: Okna vědy dokořán</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    -

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    17-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus