Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robot „Ozobot“ ve výuce na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600205" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600205 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#hyksova" target="_blank" >http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#hyksova</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Robot „Ozobot“ ve výuce na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o možnostech využití malého dostupného robůtka Ozobot při výuce na základních školách. Ozoboti se v poslední době ve velkém zabydlují v našich školách díky jejich dostupnosti a jednoduchosti. Programování Ozobota zvládnou i ti nejmenší žáci. Autorka analyzuje, popisuje a navrhuje různé formy výuky programování robota Ozobot. Hlavní pozornost je věnována různému programování ozobotů, a to pomocí barevných fixů či kódů či samotnému programování úloh v grafickém prostředí Ozoblockly. Ozobot je velmi dobrým pomocníkem při výuce pro rozvoj osobnosti žáka, logického myšlení, tvořivosti, systematičnosti, týmové spolupráce, manuální zručnosti, kreativity, kritického myšlení, schopnosti řešit problémy i úlohy a pracovitosti (řešení úlohy od začátku až do konce). Ozobot pomáhá rozvíjet nejenom digitální gramotnost, ale i matematickou či čtenářskou gramotnost.

  • Název v anglickém jazyce

    Robot „Ozobot" in the Teaching at Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the possibilities of using the small available robotic Ozobot in teaching at primary schools. Ozobots have been settling in our schools recently due to their accessibility and simplicity. Ozobota programming is handled by even the smallest pupils. The author analyzes, describes and suggests various forms of teaching the programming of the robot Ozobot. The main attention is paid to various programming of beaks, using color markers or codes or programming tasks in the Ozoblockly graphical environment. Ozobot is a very good teaching aid for pupil personality development, logical thinking, creativity, systematicness, teamwork, manual skills, creativity, critical thinking, problem solving and diligence (solving a task from start to finish). Ozobot helps to develop not only digital literacy but also mathematical and reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXII DIDMATTECH 2019 Conference Proceedins

  • ISBN

    978-80-568-0398-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    20. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku