Robot „Ozobot“ ve výuce na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600205" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600205 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#hyksova" target="_blank" >http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#hyksova</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Robot „Ozobot“ ve výuce na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o možnostech využití malého dostupného robůtka Ozobot při výuce na základních školách. Ozoboti se v poslední době ve velkém zabydlují v našich školách díky jejich dostupnosti a jednoduchosti. Programování Ozobota zvládnou i ti nejmenší žáci. Autorka analyzuje, popisuje a navrhuje různé formy výuky programování robota Ozobot. Hlavní pozornost je věnována různému programování ozobotů, a to pomocí barevných fixů či kódů či samotnému programování úloh v grafickém prostředí Ozoblockly. Ozobot je velmi dobrým pomocníkem při výuce pro rozvoj osobnosti žáka, logického myšlení, tvořivosti, systematičnosti, týmové spolupráce, manuální zručnosti, kreativity, kritického myšlení, schopnosti řešit problémy i úlohy a pracovitosti (řešení úlohy od začátku až do konce). Ozobot pomáhá rozvíjet nejenom digitální gramotnost, ale i matematickou či čtenářskou gramotnost.
Název v anglickém jazyce
Robot „Ozobot" in the Teaching at Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The article deals with the possibilities of using the small available robotic Ozobot in teaching at primary schools. Ozobots have been settling in our schools recently due to their accessibility and simplicity. Ozobota programming is handled by even the smallest pupils. The author analyzes, describes and suggests various forms of teaching the programming of the robot Ozobot. The main attention is paid to various programming of beaks, using color markers or codes or programming tasks in the Ozoblockly graphical environment. Ozobot is a very good teaching aid for pupil personality development, logical thinking, creativity, systematicness, teamwork, manual skills, creativity, critical thinking, problem solving and diligence (solving a task from start to finish). Ozobot helps to develop not only digital literacy but also mathematical and reading literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXII DIDMATTECH 2019 Conference Proceedins
ISBN
978-80-568-0398-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
"Nestránkováno"
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
20. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—