Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programování robotů na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611888" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/DIDINFO_2021_zbornik.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/DIDINFO_2021_zbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Programování robotů na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Robotika je velmi dobrým pomocníkem při výuce pro rozvoj osobnosti žáka, logického myšlení, tvořivosti, systematičnosti, týmové spolupráce, manuální zručnosti, kreativity, kritického myšlení, schopnosti řešit problémy i úlohy a pracovitosti. Robotika pomáhá rozvíjet nejenom digitální gramotnost, ale i matematickou či čtenářskou gramotnost. Všechny tyto kompetence jsou důležité k uplatnění na trhu práce. Roboty můžeme programovat různými způsoby. V úvahu bereme nejen věk žáků, ale i dostupnost a jednoduchost robotů pro nejmenší žáky. Ve vyšších ročních žáci pracují se složitějšími roboty a vytvářejí složitější programy. Článek popisuje konkrétní příklady programování různých robotických hraček a stavebnic v různých ročnících na základních školách na základě mých zkušeností a zkušeností učitelů ze základních škol. Vzhledem k současné situaci, kdy jsou učitelé nuceni vyučovat online, jsou v článku uvedeny i příklady a možnosti programování robotů při distanční výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Robot Rogramming at Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    Robotics is a very good teaching aid for the development of pupil personality, logical thinking, creativity, systematics, teamwork, manual skills, creativity, critical thinking, the ability to solve not only problems but also tasks and diligence. Robotics helps to develop not only digital literacy, as well as mathematical or reading literacy. All of these competencies are important for employment. We can program robots in various ways. We take into account not only the age of students, but also the availability and simplicity of robots for the youngest students. In higher grades, students work with more complex robots and create more complex programs. The article describes specific examples of programming various robotic toys and kits in different grades at primary schools based on my experience and the experience of primary school teachers. Due to the current situation where teachers are forced to teach online, the article also provides examples and possibilities of programming robots in distance learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of conference DidInfo 2021

  • ISBN

    978-80-557-1823-1

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

    2454-051X

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    81-85

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bánská Bystrica

  • Datum konání akce

    24. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku