Programování robotů na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611888" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/DIDINFO_2021_zbornik.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/DIDINFO_2021_zbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Programování robotů na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Robotika je velmi dobrým pomocníkem při výuce pro rozvoj osobnosti žáka, logického myšlení, tvořivosti, systematičnosti, týmové spolupráce, manuální zručnosti, kreativity, kritického myšlení, schopnosti řešit problémy i úlohy a pracovitosti. Robotika pomáhá rozvíjet nejenom digitální gramotnost, ale i matematickou či čtenářskou gramotnost. Všechny tyto kompetence jsou důležité k uplatnění na trhu práce. Roboty můžeme programovat různými způsoby. V úvahu bereme nejen věk žáků, ale i dostupnost a jednoduchost robotů pro nejmenší žáky. Ve vyšších ročních žáci pracují se složitějšími roboty a vytvářejí složitější programy. Článek popisuje konkrétní příklady programování různých robotických hraček a stavebnic v různých ročnících na základních školách na základě mých zkušeností a zkušeností učitelů ze základních škol. Vzhledem k současné situaci, kdy jsou učitelé nuceni vyučovat online, jsou v článku uvedeny i příklady a možnosti programování robotů při distanční výuce.
Název v anglickém jazyce
Robot Rogramming at Elementary School
Popis výsledku anglicky
Robotics is a very good teaching aid for the development of pupil personality, logical thinking, creativity, systematics, teamwork, manual skills, creativity, critical thinking, the ability to solve not only problems but also tasks and diligence. Robotics helps to develop not only digital literacy, as well as mathematical or reading literacy. All of these competencies are important for employment. We can program robots in various ways. We take into account not only the age of students, but also the availability and simplicity of robots for the youngest students. In higher grades, students work with more complex robots and create more complex programs. The article describes specific examples of programming various robotic toys and kits in different grades at primary schools based on my experience and the experience of primary school teachers. Due to the current situation where teachers are forced to teach online, the article also provides examples and possibilities of programming robots in distance learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of conference DidInfo 2021
ISBN
978-80-557-1823-1
ISSN
2454-051X
e-ISSN
2454-051X
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
81-85
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
24. 3. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—