Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Ozobot and education of programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1801RC7" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1801RC7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i5.2666" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i5.2666</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i5.2666" target="_blank" >10.18844/prosoc.v4i5.2666</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Ozobot and education of programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to show the possibilities of teaching programming using the Ozobot. The survey shows that teachers skip teaching programming. Teachers often consider teaching programming unnecessary and schools would not be them into thematic plans ever marshaled. This situation is often attributed to the fact that many teachers do not know the appropriate procedures and methodology for teaching the basics of programming and algorithms. Teachers at some schools have already started to use appropriate applications such as Scratch, Logo, code.org and others. For teaching, it is advisable to use only software tools but also the hardware. We used a case study and we verified the teaching of programming a robot Ozobot. It turns out that Ozobot is not only suitable for small children, but also for older pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    The Ozobot and education of programming

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to show the possibilities of teaching programming using the Ozobot. The survey shows that teachers skip teaching programming. Teachers often consider teaching programming unnecessary and schools would not be them into thematic plans ever marshaled. This situation is often attributed to the fact that many teachers do not know the appropriate procedures and methodology for teaching the basics of programming and algorithms. Teachers at some schools have already started to use appropriate applications such as Scratch, Logo, code.org and others. For teaching, it is advisable to use only software tools but also the hardware. We used a case study and we verified the teaching of programming a robot Ozobot. It turns out that Ozobot is not only suitable for small children, but also for older pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 5

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    8-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus