Remarks on the role of Z. Z. Stránský in conceptual development of the curriculum of Brno museology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093855" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2016-2-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/MuB2016-2-7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2016-2-7" target="_blank" >10.5817/MuB2016-2-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Remarks on the role of Z. Z. Stránský in conceptual development of the curriculum of Brno museology
Popis výsledku v původním jazyce
It is beyond doubt that besides Jan Jelínek, Zbyněk Z. Stránský was another key person decisive for the development of Brno museology. His theoretical system still today forms the basic pillar of the curriculum of professional museology studies in Brno. The analysis of gradual forming of museology studies at the Brno university attests not only to Z. Z. Stránský’s enthusiasm for the museological field, but mainly to thoroughness with which he approached the creation of curriculum with regard to its functionality, laying the focus on continuous updating of the educational system established. The history of Brno museology is already quite well-documented, so that the primary purpose of this text is not to supplement the factual account but rather turn attention to individual crucial moments in the course of formation of its educational system as anchored in the approach by Z. Z. Stránský.
Název v anglickém jazyce
Remarks on the role of Z. Z. Stránský in conceptual development of the curriculum of Brno museology
Popis výsledku anglicky
It is beyond doubt that besides Jan Jelínek, Zbyněk Z. Stránský was another key person decisive for the development of Brno museology. His theoretical system still today forms the basic pillar of the curriculum of professional museology studies in Brno. The analysis of gradual forming of museology studies at the Brno university attests not only to Z. Z. Stránský’s enthusiasm for the museological field, but mainly to thoroughness with which he approached the creation of curriculum with regard to its functionality, laying the focus on continuous updating of the educational system established. The history of Brno museology is already quite well-documented, so that the primary purpose of this text is not to supplement the factual account but rather turn attention to individual crucial moments in the course of formation of its educational system as anchored in the approach by Z. Z. Stránský.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Museologica Brunensia
ISSN
1805-4722
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
65-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—