Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remarks on the role of Z. Z. Stránský in conceptual development of the curriculum of Brno museology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093855" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2016-2-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/MuB2016-2-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2016-2-7" target="_blank" >10.5817/MuB2016-2-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remarks on the role of Z. Z. Stránský in conceptual development of the curriculum of Brno museology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is beyond doubt that besides Jan Jelínek, Zbyněk Z. Stránský was another key person decisive for the development of Brno museology. His theoretical system still today forms the basic pillar of the curriculum of professional museology studies in Brno. The analysis of gradual forming of museology studies at the Brno university attests not only to Z. Z. Stránský’s enthusiasm for the museological field, but mainly to thoroughness with which he approached the creation of curriculum with regard to its functionality, laying the focus on continuous updating of the educational system established. The history of Brno museology is already quite well-documented, so that the primary purpose of this text is not to supplement the factual account but rather turn attention to individual crucial moments in the course of formation of its educational system as anchored in the approach by Z. Z. Stránský.

  • Název v anglickém jazyce

    Remarks on the role of Z. Z. Stránský in conceptual development of the curriculum of Brno museology

  • Popis výsledku anglicky

    It is beyond doubt that besides Jan Jelínek, Zbyněk Z. Stránský was another key person decisive for the development of Brno museology. His theoretical system still today forms the basic pillar of the curriculum of professional museology studies in Brno. The analysis of gradual forming of museology studies at the Brno university attests not only to Z. Z. Stránský’s enthusiasm for the museological field, but mainly to thoroughness with which he approached the creation of curriculum with regard to its functionality, laying the focus on continuous updating of the educational system established. The history of Brno museology is already quite well-documented, so that the primary purpose of this text is not to supplement the factual account but rather turn attention to individual crucial moments in the course of formation of its educational system as anchored in the approach by Z. Z. Stránský.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Museologica Brunensia

  • ISSN

    1805-4722

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    65-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus