Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language and identity : English as a part of students’ language identity construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00095944" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00095944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language and identity : English as a part of students’ language identity construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution investigates the interaction of the mother tongue with a foreign language, here with particular emphasis on the English language, in construction of the multiple, i.e. national, cultural and personal layers of one’s identity. It is intended that an online survey targeting university students in relation to their language attitudes will be distributed on social media. Responses to questions about perceived national, cultural and personal aspects of students’ language identities will be contrasted with their individual reports on actual online language behavior and the preferences of the surveyed students. The preliminary interpretation of the collected data is to help us understand how the current generation of university students construes their language identity and what are their opinions concerning the increasing demand for English language competence. Further, how are these demands reflected in both their spare time and social media language use.

  • Název v anglickém jazyce

    Language and identity : English as a part of students’ language identity construction

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution investigates the interaction of the mother tongue with a foreign language, here with particular emphasis on the English language, in construction of the multiple, i.e. national, cultural and personal layers of one’s identity. It is intended that an online survey targeting university students in relation to their language attitudes will be distributed on social media. Responses to questions about perceived national, cultural and personal aspects of students’ language identities will be contrasted with their individual reports on actual online language behavior and the preferences of the surveyed students. The preliminary interpretation of the collected data is to help us understand how the current generation of university students construes their language identity and what are their opinions concerning the increasing demand for English language competence. Further, how are these demands reflected in both their spare time and social media language use.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů