English Language as a Cultural Tool for Intercultural Communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090136" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cjv.muni.cz/cs/wp-content/uploads/sites/2/2016/04/cr-2-15-16-janik.pdf" target="_blank" >https://www.cjv.muni.cz/cs/wp-content/uploads/sites/2/2016/04/cr-2-15-16-janik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
English Language as a Cultural Tool for Intercultural Communication
Popis výsledku v původním jazyce
The article emphasizes the theoretical concept of English as an international language extensively used in intercultural communication and presents practical implications of the concept for intercultural learning and teaching. The article describes how international students at Masaryk University facilitate their intercultural communication through development of communicative and intercultural competence in the course of Intercultural Communication. The main objective of the course is to show the students how to adopt English language as a cultural tool for successful intercultural communication. The students learn how their identities and cultural perceptions effect their intercultural communication; they further study the varieties of styles of communication and non-verbal cues and their meanings. The emphasis is given on enhancing the students' communicative competence in order to make their intercultural communication effective.
Název v anglickém jazyce
English Language as a Cultural Tool for Intercultural Communication
Popis výsledku anglicky
The article emphasizes the theoretical concept of English as an international language extensively used in intercultural communication and presents practical implications of the concept for intercultural learning and teaching. The article describes how international students at Masaryk University facilitate their intercultural communication through development of communicative and intercultural competence in the course of Intercultural Communication. The main objective of the course is to show the students how to adopt English language as a cultural tool for successful intercultural communication. The students learn how their identities and cultural perceptions effect their intercultural communication; they further study the varieties of styles of communication and non-verbal cues and their meanings. The emphasis is given on enhancing the students' communicative competence in order to make their intercultural communication effective.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015-2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
39-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—