Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053791" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053791 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English
Popis výsledku v původním jazyce
This journal article presents the main objectives of the course of Cultural Studies for Teachers of English. The objectives are outputs of a research into study of culture in relation to English teaching. The course emphasizes cultural and linguistic diversity and underlines as erroneous the idea of uniformity of English language and cultural homogeneity of its users. Apart from the issues and questions who is the native speaker in todays global and multicultural world and how an Afroamerican dialect differs from the standard form of American English, students learn to analyse the influence of national, ethnic, and cultural identity on styles of communication and learning strategies. The aim is to enhance students intercultural awareness and improve their cultural-communicative competence in use of English in intercultural settings.
Název v anglickém jazyce
Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English
Popis výsledku anglicky
This journal article presents the main objectives of the course of Cultural Studies for Teachers of English. The objectives are outputs of a research into study of culture in relation to English teaching. The course emphasizes cultural and linguistic diversity and underlines as erroneous the idea of uniformity of English language and cultural homogeneity of its users. Apart from the issues and questions who is the native speaker in todays global and multicultural world and how an Afroamerican dialect differs from the standard form of American English, students learn to analyse the influence of national, ethnic, and cultural identity on styles of communication and learning strategies. The aim is to enhance students intercultural awareness and improve their cultural-communicative competence in use of English in intercultural settings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Identity in Intercultural Communication: Slovak Studies in English III
ISBN
978-80-8106-047-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
202-212
Název nakladatele
Department of British and American Studies, Faculty of Arts, Comenius University
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—