Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053791" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This journal article presents the main objectives of the course of Cultural Studies for Teachers of English. The objectives are outputs of a research into study of culture in relation to English teaching. The course emphasizes cultural and linguistic diversity and underlines as erroneous the idea of uniformity of English language and cultural homogeneity of its users. Apart from the issues and questions who is the native speaker in todays global and multicultural world and how an Afroamerican dialect differs from the standard form of American English, students learn to analyse the influence of national, ethnic, and cultural identity on styles of communication and learning strategies. The aim is to enhance students intercultural awareness and improve their cultural-communicative competence in use of English in intercultural settings.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English

  • Popis výsledku anglicky

    This journal article presents the main objectives of the course of Cultural Studies for Teachers of English. The objectives are outputs of a research into study of culture in relation to English teaching. The course emphasizes cultural and linguistic diversity and underlines as erroneous the idea of uniformity of English language and cultural homogeneity of its users. Apart from the issues and questions who is the native speaker in todays global and multicultural world and how an Afroamerican dialect differs from the standard form of American English, students learn to analyse the influence of national, ethnic, and cultural identity on styles of communication and learning strategies. The aim is to enhance students intercultural awareness and improve their cultural-communicative competence in use of English in intercultural settings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Identity in Intercultural Communication: Slovak Studies in English III

  • ISBN

    978-80-8106-047-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    202-212

  • Název nakladatele

    Department of British and American Studies, Faculty of Arts, Comenius University

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku