K současným trendům v jazykovém vzdělávání: rozvoj mezikulturních komunikativních kompetencí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00229084" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00229084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://icolle.mendelu.cz/" target="_blank" >http://icolle.mendelu.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K současným trendům v jazykovém vzdělávání: rozvoj mezikulturních komunikativních kompetencí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vlivy interkulturního kontextu na komunikativní kompetence při výuce cizího jazyka, především angličtiny, jejichž akceptování v současnosti dotváří kvalitní jazykovou vybavenost zejména na korporátní úrovni. Stručně definuje složky, které patří do kulturních kompetencí a které vedle znalostí zahrnují např. adekvátnost jazykových prostředků, společenské postoje nebo schopnost správné interpretace; dále analyzuje různé aspekty pojetí kultur, včetně interpretačních stereotypů, postoje kčasu a jednací styly ovlivňující efektivitu cizojazyčné komunikace v mezinárodním pracovním prostředí. Zamýšlí se nad způsoby, jak se s kulturními odlišnostmi vyrovnat, porovnává postoje polychronních a monochronních kultur, míru explicity v komunikacia vnímání hierarchie a individualismu ve vyjadřování. Shrnuje některé typy interkulturního tréninku a jejich uplatnění v jazykovém vzdělávání. Kategorizuje jazykové chyby z hlediska rizika vzniku konfliktů či skrytých ?faux pas?, prameníc
Název v anglickém jazyce
Current Trends in Second Language Aquisition
Popis výsledku anglicky
The paper describes the impact of intercultural context on communication competencies in English language teaching, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication, especially in the corporate sector. The paper also identifies the components of intercultural competence, such as attitudes, knowledge and understanding; it also analyses different aspects of perception in other cultures, including stereotyping, attitude toward time, negotiations and some critical issues and their influence on intercultural communication in international teams and workplaces. It compares polychronic and monochronic cultures and also considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy and individualism. It outlines the main types of intercultural training and scenarios applicable to language learning, especially in business. As it is essential to search for educationally relevant ways to link the language and culture, the paper
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014
ISBN
978-80-7509-001-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
104-115
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
16. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—