Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K současným trendům v jazykovém vzdělávání: rozvoj mezikulturních komunikativních kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00229084" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00229084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://icolle.mendelu.cz/" target="_blank" >http://icolle.mendelu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K současným trendům v jazykovém vzdělávání: rozvoj mezikulturních komunikativních kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vlivy interkulturního kontextu na komunikativní kompetence při výuce cizího jazyka, především angličtiny, jejichž akceptování v současnosti dotváří kvalitní jazykovou vybavenost zejména na korporátní úrovni. Stručně definuje složky, které patří do kulturních kompetencí a které vedle znalostí zahrnují např. adekvátnost jazykových prostředků, společenské postoje nebo schopnost správné interpretace; dále analyzuje různé aspekty pojetí kultur, včetně interpretačních stereotypů, postoje kčasu a jednací styly ovlivňující efektivitu cizojazyčné komunikace v mezinárodním pracovním prostředí. Zamýšlí se nad způsoby, jak se s kulturními odlišnostmi vyrovnat, porovnává postoje polychronních a monochronních kultur, míru explicity v komunikacia vnímání hierarchie a individualismu ve vyjadřování. Shrnuje některé typy interkulturního tréninku a jejich uplatnění v jazykovém vzdělávání. Kategorizuje jazykové chyby z hlediska rizika vzniku konfliktů či skrytých ?faux pas?, prameníc

  • Název v anglickém jazyce

    Current Trends in Second Language Aquisition

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the impact of intercultural context on communication competencies in English language teaching, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication, especially in the corporate sector. The paper also identifies the components of intercultural competence, such as attitudes, knowledge and understanding; it also analyses different aspects of perception in other cultures, including stereotyping, attitude toward time, negotiations and some critical issues and their influence on intercultural communication in international teams and workplaces. It compares polychronic and monochronic cultures and also considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy and individualism. It outlines the main types of intercultural training and scenarios applicable to language learning, especially in business. As it is essential to search for educationally relevant ways to link the language and culture, the paper

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014

  • ISBN

    978-80-7509-001-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    104-115

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    16. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku