Developing Intercultural Communicative Competence in English Language Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00229088" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00229088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hk-anglophone-conference.webnode.cz/a2014" target="_blank" >http://hk-anglophone-conference.webnode.cz/a2014</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Intercultural Communicative Competence in English Language Training
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the impact of intercultural context on communication competencies in (English) language teaching, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication, especially in the corporate sector. It brings up different aspects of perception in other cultures and their influence on communication, particularly if it is carried out in a foreign language. It shows different models of cultures, compares poly-chronic and mono-chronic cultural standards and considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It briefly points out trends in second language acquisition goals and outlines some ideas and scenarios implementing intercultural elements applicable to language learning.
Název v anglickém jazyce
Developing Intercultural Communicative Competence in English Language Training
Popis výsledku anglicky
The paper describes the impact of intercultural context on communication competencies in (English) language teaching, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication, especially in the corporate sector. It brings up different aspects of perception in other cultures and their influence on communication, particularly if it is carried out in a foreign language. It shows different models of cultures, compares poly-chronic and mono-chronic cultural standards and considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It briefly points out trends in second language acquisition goals and outlines some ideas and scenarios implementing intercultural elements applicable to language learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
ISBN
—
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
73-84
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
24. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—