Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Intercultural Communicative Competence in English Language Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00229088" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00229088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hk-anglophone-conference.webnode.cz/a2014" target="_blank" >http://hk-anglophone-conference.webnode.cz/a2014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Intercultural Communicative Competence in English Language Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the impact of intercultural context on communication competencies in (English) language teaching, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication, especially in the corporate sector. It brings up different aspects of perception in other cultures and their influence on communication, particularly if it is carried out in a foreign language. It shows different models of cultures, compares poly-chronic and mono-chronic cultural standards and considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It briefly points out trends in second language acquisition goals and outlines some ideas and scenarios implementing intercultural elements applicable to language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Intercultural Communicative Competence in English Language Training

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the impact of intercultural context on communication competencies in (English) language teaching, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication, especially in the corporate sector. It brings up different aspects of perception in other cultures and their influence on communication, particularly if it is carried out in a foreign language. It shows different models of cultures, compares poly-chronic and mono-chronic cultural standards and considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It briefly points out trends in second language acquisition goals and outlines some ideas and scenarios implementing intercultural elements applicable to language learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISBN

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    73-84

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    24. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku