ICC in Business and Management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00229000" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00229000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://muvs.cvut.cz" target="_blank" >http://muvs.cvut.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ICC in Business and Management
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the impact of intercultural context on communication competences in a foreign (English) language, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication and a tool developingcompetitive advantage, especially in the corporate sector. The paper identifies the components of intercultural competence, such as attitudes, knowledge and understanding; it also analyses different aspects of perception in other cultures, including stereotyping, attitude toward time, negotiations and some critical issues and their influence on intercultural communication in international teams and businesses. It shows different models of cultures, compares polychronic and mono-chronic cultural standards,considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It outlines Czech cultural values as seen by others and demonstrates business examples of typical symptoms of cultural clashing in effort
Název v anglickém jazyce
ICC in Business and Management
Popis výsledku anglicky
The paper describes the impact of intercultural context on communication competences in a foreign (English) language, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication and a tool developingcompetitive advantage, especially in the corporate sector. The paper identifies the components of intercultural competence, such as attitudes, knowledge and understanding; it also analyses different aspects of perception in other cultures, including stereotyping, attitude toward time, negotiations and some critical issues and their influence on intercultural communication in international teams and businesses. It shows different models of cultures, compares polychronic and mono-chronic cultural standards,considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It outlines Czech cultural values as seen by others and demonstrates business examples of typical symptoms of cultural clashing in effort
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current Trends and Challenges of Modern Management and Human Resource Development
ISBN
978-80-01-05660-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
38-45
Název nakladatele
ČVUT, Masarykův ústav vyšších studií
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—