Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICC in Business and Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00229000" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00229000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://muvs.cvut.cz" target="_blank" >http://muvs.cvut.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICC in Business and Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the impact of intercultural context on communication competences in a foreign (English) language, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication and a tool developingcompetitive advantage, especially in the corporate sector. The paper identifies the components of intercultural competence, such as attitudes, knowledge and understanding; it also analyses different aspects of perception in other cultures, including stereotyping, attitude toward time, negotiations and some critical issues and their influence on intercultural communication in international teams and businesses. It shows different models of cultures, compares polychronic and mono-chronic cultural standards,considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It outlines Czech cultural values as seen by others and demonstrates business examples of typical symptoms of cultural clashing in effort

  • Název v anglickém jazyce

    ICC in Business and Management

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the impact of intercultural context on communication competences in a foreign (English) language, as perceptions of other cultures are currently viewed as an integral part of effective intercultural communication and a tool developingcompetitive advantage, especially in the corporate sector. The paper identifies the components of intercultural competence, such as attitudes, knowledge and understanding; it also analyses different aspects of perception in other cultures, including stereotyping, attitude toward time, negotiations and some critical issues and their influence on intercultural communication in international teams and businesses. It shows different models of cultures, compares polychronic and mono-chronic cultural standards,considers explicitness in communication and attitudes to hierarchy, individualism and indulgency. It outlines Czech cultural values as seen by others and demonstrates business examples of typical symptoms of cultural clashing in effort

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Trends and Challenges of Modern Management and Human Resource Development

  • ISBN

    978-80-01-05660-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    38-45

  • Název nakladatele

    ČVUT, Masarykův ústav vyšších studií

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku