Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00096046" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00096046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Článek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se autorka snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the ESP Teacher in Terciary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the role of the ESP (English for Specific Purposes) teacher in tertiary education. In the Czech Republic, the ESP at the university level is usually taught by teachers having the qualification of general English teachers. The specific knowledge is often gained during the process of teaching depending on the indicative of the teachers or in further education classes. As far as the language is concerned, the teacher acts as an authority, however when dealing with authentic materials of the given field, their knowledge might be limited and their role is therefore shifting towards being a guide or a language consultant. The paper analyses possible difficulties arising from overlaps and transitions between these two teaching roles. It introduces several conflict situations and seeks ideal attitude of the teacher and practical solutions that may improve the quality of the teaching. Last but not least, the paper gives an overview of further education possibilities for ESP teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Filologické štúdie 2 (Acta Doctorandorum Facultatis Paedagogicae Universitatis Comenianae Bratislavensis)

  • ISBN

    9783943906318

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    138-147

  • Název nakladatele

    KIRSCH-VERLAG

  • Místo vydání

    Nümbrecht

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku