Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00096046" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00096046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Článek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se autorka snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.
Název v anglickém jazyce
The Role of the ESP Teacher in Terciary Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the role of the ESP (English for Specific Purposes) teacher in tertiary education. In the Czech Republic, the ESP at the university level is usually taught by teachers having the qualification of general English teachers. The specific knowledge is often gained during the process of teaching depending on the indicative of the teachers or in further education classes. As far as the language is concerned, the teacher acts as an authority, however when dealing with authentic materials of the given field, their knowledge might be limited and their role is therefore shifting towards being a guide or a language consultant. The paper analyses possible difficulties arising from overlaps and transitions between these two teaching roles. It introduces several conflict situations and seeks ideal attitude of the teacher and practical solutions that may improve the quality of the teaching. Last but not least, the paper gives an overview of further education possibilities for ESP teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Filologické štúdie 2 (Acta Doctorandorum Facultatis Paedagogicae Universitatis Comenianae Bratislavensis)
ISBN
9783943906318
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
138-147
Název nakladatele
KIRSCH-VERLAG
Místo vydání
Nümbrecht
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—