Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approaches to Teaching Subject Content

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU106809" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU106809 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approaches to Teaching Subject Content

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author has in this article summarized the characteristic features of teaching English for Specific Purposes (ESP) directing her attention to differences between ESP teachers and General English teachers and focusing more on methodological aspects ofteaching a language of profession than on linguistic features of academic discourse and style. In contrast with General English, teaching English for Specific Purposes is designed to meet specific needs of the learners, it is goal-directed, it reflects the underlying concepts and activities of the disciplines or professions it serves. For this reason, the methodology appropriate to ESP is different from that appropriate to English language teaching; it is characterized by the shift of emphasis from thelanguage system as end in itself to the successful use of that system in context (the communicative approach to teaching). Required specificity of texts and tasks make language teachers obtain some subject knowledge of their learners and

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to Teaching Subject Content

  • Popis výsledku anglicky

    The author has in this article summarized the characteristic features of teaching English for Specific Purposes (ESP) directing her attention to differences between ESP teachers and General English teachers and focusing more on methodological aspects ofteaching a language of profession than on linguistic features of academic discourse and style. In contrast with General English, teaching English for Specific Purposes is designed to meet specific needs of the learners, it is goal-directed, it reflects the underlying concepts and activities of the disciplines or professions it serves. For this reason, the methodology appropriate to ESP is different from that appropriate to English language teaching; it is characterized by the shift of emphasis from thelanguage system as end in itself to the successful use of that system in context (the communicative approach to teaching). Required specificity of texts and tasks make language teachers obtain some subject knowledge of their learners and

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English Studies, Department of Foreign Languages

  • ISBN

    978-80-214-4837-7

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    VUTIUM

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly