Kompozice sportovních komunikátů v bulvární publicistice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00096415" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00096415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://konference.osu.cz/slavicaiuvenum/" target="_blank" >http://konference.osu.cz/slavicaiuvenum/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompozice sportovních komunikátů v bulvární publicistice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje stylistickou analýzu výstavby textu v bulvárních komunikátech se sportovní tematikou. Zabývá se otázkami, jak je členěn text bulvární publicistiky z hlediska horizontálního a vertikálního členění, jaká je jeho koherence a koheze a jakou funkci plní neverbální prostředky (zejména obraz) v celkové kompozici textu. Příspěvek také naznačuje, že kompozice bulvárních komunikátů mohou mít podobné vlastnosti jako hypertext. Ty se odrážejí ve struktuře uspořádání všech jazykových a nejazykových elementů, které nejsou řazeny lineárně. Pomocí interpretace se budeme snažit odpověď také na otázku, jaká úskalí skýtá či nabízí taková kompozice pro recipienty. Východiskem našich tvrzení je dokladový materiál získaný za období měsíce dubna v letech 2011-2015 ze dvou nejčtenějších českých bulvárních deníků – Aha a Blesk.
Název v anglickém jazyce
The Composition of Sports Article in Tabloid Journalism
Popis výsledku anglicky
The paper presents a stylistic analysis of text construction in tabloid communique with sports theme. It deals with the question of how is structured the text in tabloid journalism in terms of horizontal vertical division, what is its coherence, cohesion, what function it performs non-verbal means (especially painting) in the overall composition of the text. The paper also suggests that the composition of tabloid articles can have properties similar as a hypertext. These are reflected in the structure of the arrangement of all linguistic and non-linguistic elements which are not arranged linearly. By interpretation we will try to answer also the question of what pitfalls offers or provides such a composition for recipients. The starting point of our argument is supporting evidence obtained during the period of April in 2011-2015 of the two most widely read Czech daily tabloids - Aha, and Blesk.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů