Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kompozice sportovních komunikátů v bulvární publicistice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00096415" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00096415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://konference.osu.cz/slavicaiuvenum/" target="_blank" >http://konference.osu.cz/slavicaiuvenum/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kompozice sportovních komunikátů v bulvární publicistice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje stylistickou analýzu výstavby textu v bulvárních komunikátech se sportovní tematikou. Zabývá se otázkami, jak je členěn text bulvární publicistiky z hlediska horizontálního a vertikálního členění, jaká je jeho koherence a koheze a jakou funkci plní neverbální prostředky (zejména obraz) v celkové kompozici textu. Příspěvek také naznačuje, že kompozice bulvárních komunikátů mohou mít podobné vlastnosti jako hypertext. Ty se odrážejí ve struktuře uspořádání všech jazykových a nejazykových elementů, které nejsou řazeny lineárně. Pomocí interpretace se budeme snažit odpověď také na otázku, jaká úskalí skýtá či nabízí taková kompozice pro recipienty. Východiskem našich tvrzení je dokladový materiál získaný za období měsíce dubna v letech 2011-2015 ze dvou nejčtenějších českých bulvárních deníků – Aha a Blesk.

  • Název v anglickém jazyce

    The Composition of Sports Article in Tabloid Journalism

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a stylistic analysis of text construction in tabloid communique with sports theme. It deals with the question of how is structured the text in tabloid journalism in terms of horizontal vertical division, what is its coherence, cohesion, what function it performs non-verbal means (especially painting) in the overall composition of the text. The paper also suggests that the composition of tabloid articles can have properties similar as a hypertext. These are reflected in the structure of the arrangement of all linguistic and non-linguistic elements which are not arranged linearly. By interpretation we will try to answer also the question of what pitfalls offers or provides such a composition for recipients. The starting point of our argument is supporting evidence obtained during the period of April in 2011-2015 of the two most widely read Czech daily tabloids - Aha, and Blesk.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů