Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00097236" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00097236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/136984" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/136984</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Edukace heterogenní třídy má pedagogická, didaktická i psychologická specifika, přičemž v prostředí veřejné knihovny interaguje s touto edukační skupinou v programech rozvíjejících informační gramotnost učící knihovník většinou bez dostatečné znalosti teorie a praxe speciálního vzdělávání. Předkládaný odborný příspěvek prezentuje vybrané pedagogické a didaktické koncepty, které je žádoucí v praxi inkluzivního vzdělávání směřujícího k rozvoji informační gramotnosti uplatňovat z perspektivy učícího knihovníka. Záměrem autorky je dílčím způsobem přispět k potřebné deskripci problematiky a sekundárně ke kvalitativnímu posunu edukace v informační gramotnosti heterogenních školních tříd v prostředí veřejných knihoven.
Název v anglickém jazyce
Teaching Librarian in the Perspective of Education Heterogeneous School Classes on Information Literacy
Popis výsledku anglicky
Education in a heterogeneous class has pedagogical, didactic and psychological specificities, While interacting with this educational group in a public library environment In programs developing information literacy, the learning librarian mostly Without sufficient knowledge of the theory and practice of special education. Presented The expert contribution presents selected pedagogical and didactic concepts, Which is desirable in the practice of inclusive education towards development Information literacy from the perspective of the librarian. The intention of the author is to make a partial contribution to the description required Issues and secondary to a qualitative shift in education in information Literacy classes of heterogeneous school classes in public library.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proinflow : časopis pro informační vědy
ISSN
1804-2406
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
23-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—