Discovering Collocation – From Textbook to Corpus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00097921" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00097921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Discovering Collocation – From Textbook to Corpus
Popis výsledku v původním jazyce
Lexis is represented in textbooks as one of many aspects of language acquisition, which might be why it does not receive the attention it would deserve. In this session we will exploit SkeLL (a corpus-based platform for learners) to provide the students with lexically rich language. The session is structured as a practical demonstration followed by a simple tutorial on how to use SkeLL to augment textbooks materials.
Název v anglickém jazyce
Discovering Collocation – From Textbook to Corpus
Popis výsledku anglicky
Lexis is represented in textbooks as one of many aspects of language acquisition, which might be why it does not receive the attention it would deserve. In this session we will exploit SkeLL (a corpus-based platform for learners) to provide the students with lexically rich language. The session is structured as a practical demonstration followed by a simple tutorial on how to use SkeLL to augment textbooks materials.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů