Mechanismy a techniky komunistické moci při nápravě špatně vychovaných dětí a mládeže : Co dělat, když se vize o výchově nového člověka rozpadá?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00098378" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00098378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mechanismy a techniky komunistické moci při nápravě špatně vychovaných dětí a mládeže : Co dělat, když se vize o výchově nového člověka rozpadá?
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z hlavních priorit komunistické ideologie byla výchova nového socialistického člověka. Co nastalo v případě, když výchova neprobíhala podle přesně definované trasy, když se naplnění vize o vychování dokonalého jedince začala rozpadat? Jaké mechanismy a techniky moci byly využity ke zvrácení nešťastně se vyvíjející situace? V rámci komunistické výchovy lze hovořit o třech základních oblastech, které obsahovaly potenciální nebezpečí. Jednalo se o oblast postojů dítěte ke společenským tématům, odchylky od požadovaného systému morálních hodnot a v neposlední řadě sehrály svoji úlohu i studijní výsledky. Tématem referátu se stalo řešení krizových oblastí optikou komunistické ideologie.
Název v anglickém jazyce
Mechanisms and Techniques of Communist Power in Correcting Poorly Brought up Children and Youth : What to do when Vision about the Education of upbringing a New Man is falling apart?
Popis výsledku anglicky
One of the main priorities of communist ideology was the education of a New Socialist Man. What happened when education did not follow a precisely defined line, when the vision of bringing up a perfect individual began to fall apart? What mechanisms and techniques of power have been used to reverse the unfortunate evolving situation? There were three basic areas of potential danger within Communist education. These were the areas of the child's attitudes to social issues, deviations from the system of moral values, and the role had their study results. The topic of the presentation was the solution of crisis fields through the optics of communist ideology.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů