The Interaction Style of Coaching and Perceived Training Load in Elite Adolescent Athletes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00098534" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00098534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Vplyv interakčného štýlu trénera na zvládanie záťaže u vrcholových športovcov v adolescencii
Popis výsledku v původním jazyce
Cieľom príspevku bolo oboznámiť širokú odbornú verejnosť s výsledkami výskumného projektu týkajúceho sa vplyvu interakčného štýlu trénera na zvládanie záťaže u vrcholových športovcov v adolescentom veku. Výsledky odhalili signifikantné, vzťahy medzi interakčným štýlom trénera a mierou pretrénovania u vrcholových adolescentných športovcov a potvrdili gendrové rozdiely a taktiež rozdiely medzi individuálnymi a tímovými športovcami v úrovni vnímanej záťaže. Výsledky výskumu môžu byť použité hlavne v trénerskej praxi ako príručka pre trénerov k vhodnej komunikácií so svojimi zverencami a k prevencii pretrénovania.
Název v anglickém jazyce
The Interaction Style of Coaching and Perceived Training Load in Elite Adolescent Athletes
Popis výsledku anglicky
The main aim of the presentation was to introduce results of a research project about impact of interaction style of coach on perceived training load among elite adolescent athletes to broad professional public. The results show significant relationship between interaction style of coach and level of perceived training load among elite athletes. Results also confirmed the existence of gender differences and differences between individual and team athletes in the level of perceived training load. The results of this study can be used in coaching practice as a guideline for interaction with young elite athletes and prevention of overtraining syndrome.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů