Několik poznámek k problematice didakticky vyvážené interpretace dějin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099421" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Několik poznámek k problematice didakticky vyvážené interpretace dějin
Popis výsledku v původním jazyce
Jak pracovat s interpretací dějin? Lze najít takové principy prezentace historie, aby tato prezentace byla tak objektivní, jak jen dokážeme? Které momenty napomáhají vyváženému pohledu a podporují procesy usmíření i v případě velmi bolestných dějinných událostí? Které momenty pomohou návštěvníkům porozumět a správně pochopit? A které pochopení je vlastně to správné?
Název v anglickém jazyce
A few comments on issues of didactically balanced interpretation of history
Popis výsledku anglicky
How to work with the interpretation of history? Is it possible to discover such principles of the history presentation so that it would be as objective as we are able to provide? What moments help balanced perspective and promote reconciliation processes also in situations like painful historical events? What moments would help visitors perceive and rightly understand? Which is actually the right comprehension?
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů