Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The language of the assistant and the language of the creator : selected aspects of computer assisted composition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099843" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099843 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/137654" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/137654</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-12" target="_blank" >10.5817/MB2017-2-12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The language of the assistant and the language of the creator : selected aspects of computer assisted composition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is concerned with the creative process involved in making a "computer assisted composition". It follows the relationship to the technologies used, from the point of view of the communication between composer and electronic machine. It offers a perspective on the relation between the act of "programming" and the act of "composing". From this point of view, it compares the current state of the creative process with the situation at the time of the first computer-assisted realizations.

  • Název v anglickém jazyce

    The language of the assistant and the language of the creator : selected aspects of computer assisted composition

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with the creative process involved in making a "computer assisted composition". It follows the relationship to the technologies used, from the point of view of the communication between composer and electronic machine. It offers a perspective on the relation between the act of "programming" and the act of "composing". From this point of view, it compares the current state of the creative process with the situation at the time of the first computer-assisted realizations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    121-139

  • Kód UT WoS článku

    000423872900012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041582158