Prostorový vývoj a urbanizace Modřic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00113606" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00113606 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostorový vývoj a urbanizace Modřic
Popis výsledku v původním jazyce
Rozsah městečka v pozdním středověku tvořilo náměstí a několik ulic podle regionálních komunikací. V raném novověku se půdorys zvětšil jen málo. Od sklonku 18. do poloviny 19. století přibyly domkářské usedlosti zejména na jihozápadě a jihovýchodě. Změny průmyslové revoluce signalizuje výstavba cukrovaru a nádraží. Až do 2. světové války přibývají rodinné domky především směrem k železnici a státní silnici Brno – Mikulov. Přidávají se další průmyslové podniky (konzervárna, cihelna, kovozpracující závody). Těžiště rozvoje obce v poválečném období leželo ve výstavbě sídliště panelových domů, nové výrobní podniky vznikají zčásti v odstupu od obytné zástavby. Jen zvolna se modernizuje infrastruktura obce. Po roce 1989 se rozvinula zejména výstavba rodinných domů několika nových lokalitách. Na periferii města byly vybudovány nové průmyslové zóny a nákupní centra. Objevily se také nové objekty sociálních služeb, opomenout nelze výstavbu nové radnice. Vývoj Modřic po roce 1989 ovlivňuje blízkost Brna i výhodná dopravní situace.
Název v anglickém jazyce
The Spatial Development and Urbanization of Modřice
Popis výsledku anglicky
The ground plan of the market in the Late Middle Age consisted of the town square and several short street along the regional communications. In the early Modern Age were added only small parts of the city plan. From the end of 18th century until the middle of the 19th century, a number of homestead of landless owners rose mostly in southwest and southeast. The first signs of change on the begining of the industrial revolution are the sugar refinery and then the railway station. Until the 2nd World War were built especially family houses towards the railway and the state road from Brno to Mikulov. Other industrial buildings were also added (brickworks, cannery, metal-processing factories). The basis of the town development after the 2nd Wordl War lay in the panel blocks-of-flats construction and new factories were built slightly away from the residential area. The infrastructure of the town was modernized only slowly. After 1989, mainly family houses were built in several new places. New industrial zones and shopping centres were constructed in the perifery of the town. New buildings providing social services also appeared and the new town hall was built. The development of Modřice after 1989 influences the closeness to Brno, positives of the traffic and public transport.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Modřice - Dějiny města
ISBN
9788072751037
Počet stran výsledku
41
Strana od-do
611-651
Počet stran knihy
887
Název nakladatele
město Modřice, Muzejní a vlastivědná společnost v Brně, Muzejní spolek Modřice.
Místo vydání
Modřice
Kód UT WoS kapitoly
—