Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music, Voice and Signs in Movement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101614" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music, Voice and Signs in Movement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Theories of Prague school on theatre are developed mainly on material of dramatic theatre (the short chapter on opera in Veltruský’s An Approach to the Semiotics of Theatre, 2012, is an exception), and as such opera is still a challenge in the field of theory and performance analysis. In this paper I will provide insight into Kaia Sarriaho’s production Love from afar (2017, directed by Jiří Heřman in Janáček opera, Brno) trying to describe structural features of the opera score and actual production. I will use concepts derived mainly from Honzl (mobility of theatre sign) and Veltruský (relation of man and object, role of sound features in theatre production) and try to see how far these concepts should be transformed to become an analytical tool for interpreting contemporary opera production.

  • Název v anglickém jazyce

    Music, Voice and Signs in Movement

  • Popis výsledku anglicky

    Theories of Prague school on theatre are developed mainly on material of dramatic theatre (the short chapter on opera in Veltruský’s An Approach to the Semiotics of Theatre, 2012, is an exception), and as such opera is still a challenge in the field of theory and performance analysis. In this paper I will provide insight into Kaia Sarriaho’s production Love from afar (2017, directed by Jiří Heřman in Janáček opera, Brno) trying to describe structural features of the opera score and actual production. I will use concepts derived mainly from Honzl (mobility of theatre sign) and Veltruský (relation of man and object, role of sound features in theatre production) and try to see how far these concepts should be transformed to become an analytical tool for interpreting contemporary opera production.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-20335S" target="_blank" >GA16-20335S: Divadlo jako syntéza uměni: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů