Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zich as Theatre Critic : Expectations, Practice and Theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101615" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://btc.phil.muni.cz/programme" target="_blank" >https://btc.phil.muni.cz/programme</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Zich as Theatre Critic : Expectations, Practice and Theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When introducing Otakar Zich, we usually stress his position between science and art, or more particularly describe him as kind of renaissance personality taking part in mathematics, collecting of folk songs, experimental psychology, music theory, composing chamber and chorus music, opera, theatre (especially opera) critic, aesthetician and last but not least theoretician of theatre. In terms of theatre his Aesthetic of Dramatic Art (1931) is final and synthetic work. In my paper I would like to draw our attention to Zich’s theatre reviews – it could provide us idea, how Zich applied his (early) concepts on theatre (and opera productions especially) long ago he started forming system of Aesthetics of Dramatic Art. Analysing this particular material we could see, how much is his theory of theatre influenced by and connected with actual theatre life of his times.

  • Název v anglickém jazyce

    Zich as Theatre Critic : Expectations, Practice and Theory

  • Popis výsledku anglicky

    When introducing Otakar Zich, we usually stress his position between science and art, or more particularly describe him as kind of renaissance personality taking part in mathematics, collecting of folk songs, experimental psychology, music theory, composing chamber and chorus music, opera, theatre (especially opera) critic, aesthetician and last but not least theoretician of theatre. In terms of theatre his Aesthetic of Dramatic Art (1931) is final and synthetic work. In my paper I would like to draw our attention to Zich’s theatre reviews – it could provide us idea, how Zich applied his (early) concepts on theatre (and opera productions especially) long ago he started forming system of Aesthetics of Dramatic Art. Analysing this particular material we could see, how much is his theory of theatre influenced by and connected with actual theatre life of his times.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-20335S" target="_blank" >GA16-20335S: Divadlo jako syntéza uměni: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů