Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otakar Zich on Dramatic Acting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114640" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/142551" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/142551</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/TY2020-1-7" target="_blank" >10.5817/TY2020-1-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Otakar Zich on Dramatic Acting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with Otakar Zich’s conception of dramatic acting as defined in his 1931 The Aesthetics of Dramatic Art and the historical context in which the concept was formed, e.g. within the first generation of Czech Modernism in the 1890s of which Zich was a member. Zich’s aesthetics were influenced by (1) experimental psychology, particularly the associationism Zich adopted from his professor František Krejčí; (2) a theory of the work of art developed by first-generation Modernists under the influence of Richard Wagner; and (3) Nietzschean individualism. Coming from this background, Zich could not fully anticipate the tumultuous developments in theatre during the interwar period, especially the latest practical and theoretical innovations in the field of anti-illusionistic avant-garde acting.

  • Název v anglickém jazyce

    Otakar Zich on Dramatic Acting

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with Otakar Zich’s conception of dramatic acting as defined in his 1931 The Aesthetics of Dramatic Art and the historical context in which the concept was formed, e.g. within the first generation of Czech Modernism in the 1890s of which Zich was a member. Zich’s aesthetics were influenced by (1) experimental psychology, particularly the associationism Zich adopted from his professor František Krejčí; (2) a theory of the work of art developed by first-generation Modernists under the influence of Richard Wagner; and (3) Nietzschean individualism. Coming from this background, Zich could not fully anticipate the tumultuous developments in theatre during the interwar period, especially the latest practical and theoretical innovations in the field of anti-illusionistic avant-garde acting.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-20335S" target="_blank" >GA16-20335S: Divadlo jako syntéza uměni: Otakar Zich v kontextu moderní vědy a dnešní potenciál jeho konceptů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theatralia

  • ISSN

    1803-845X

  • e-ISSN

    2336-4548

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    81-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090539258