Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00102699" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00102699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-1-2" target="_blank" >10.5817/SP2018-1-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená studie se zabývá prospěchově nejslabšími žáky třídy a mírou jejich participace na výukové komunikaci. Jejím cílem je z jistit, jak učitelka vnímá a hodnotí tyto žáky a zda její hodnocení koresponduje se zapojením žáků do komunikace. K odhalení hodnoticího úsudku byla využita metoda opakovaných polostrukturovaných rozhovorů s učitelkou druhého stupně základní školy. Podoba a frekvence interakcí mezi učitelkou a žáky byla z jišťována strukturovaným pozorováním vyučovacích hodin. Hlavním výsledkem případové studie je z jištění, že učitelka jednak vnímá skupinu s nejslabším prospěchem genderově diferencovaně a jednak se tito žáci diferencovaným z působem projevují v komunikaci. Chlapci jsou ve výuce aktivní a učitelkou jsou označováni jako zvláštní, ve vleku obtížných rodinných situací, které zapříčiňují jejich slabý školní výkon. Naopak dívky jsou komunikačně pasivnější a zároveň jsou učitelkou vnímány jako tiché a hodné, ale bez akademických schopností a bez potenciálu ke zlepšení.

  • Název v anglickém jazyce

    Boys are unfortunate, girls do not have what it takes : Gender aspects in the assessment of students with low academic achievement

  • Popis výsledku anglicky

    The present study focuses on students with low academic achievement and the extent of their participation in classroom communication. The aim of this study was to determine how such students were perceived and assessed by their teacher and whether the teacher’s evaluation corresponded with their participation. Repeated semi-structured interviews with a lower secondary school teacher were used to establish how she evaluated her students. The nature and frequency of the interactions between the teacher and the students were examined by structured observations of lessons. The main result of this case study is that the teacher perceived students with low academic achievement differently based on gender. It transpired that she evaluated their participation in communication based on their gender as well. The teacher explained the low achievement of communicative boys based on their difficult family situations and considered them to be distinct. In contrast, the teacher perceived less communicative girls to be quiet and obedient and understood them as possessing no academic skills or potential to improve.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    9-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047127505