Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104506" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lms.ff.uhk.cz/hfd/Program_HFD.pdf" target="_blank" >http://lms.ff.uhk.cz/hfd/Program_HFD.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje replikační studii výzkumu McLaughlin a McGill (2017). V této fázi výzkumu jsme se snažili potvrdit výsledky původní studie v evropském prostředí. Předkládáme výsledky a podněty získané replikací původní studie. Zároveň poukazujeme na slabiny jak originální, tak i replikační studie, a diskutujeme další možné směřování výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Impact of teaching on acceptability rate of pseudoscientific claims
Popis výsledku anglicky
The presented paper introduces a replication study based on a study by McLaughlin and McGill (2017). In this phase of research, we tried to confirm the results of the study by replicating the study in the European context. We present our results as well as some insights gained by replicating the study. We show weak points of both the original and the replication studies and discuss the continuation of the study.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů